
Chłonni wiedzy uczniowie z kół naukowych - "Ambasadorzy Nauki" oraz "Eureka", zrealizowali IV etap programu „Być jak Ignacy”, który dotyczył ekologii wody. Podczas zajęć uczniowie zgłębiali tematy związane z ochroną zasobów wodnych oraz poznali metody oczyszczania wody. Świadomi, że nie wszystkie zanieczyszczenia są widoczne gołym okiem, starali się znaleźć innowacyjne rozwiązania, które mogłyby przyczynić się do poprawy jakości wody w przyrodzie.
W ramach jednego z wyzwań, uczniowie musieli opracować sposób na oczyszczenie wody z kałuży. Choć zadanie było skomplikowane, grupa uczniów wykazała się wyjątkową pomysłowością i determinacją, co pozwoliło im na znaczną poprawę jakości wody. Część uczniów poświęciła szczególną uwagę analizie różnych metod filtracji, ucząc się, jak za pomocą dostępnych materiałów można usunąć zanieczyszczenia mechaniczne oraz chemiczne.
Kolejnym interesującym eksperymentem, który przeprowadzili uczniowie, była „tęcza kapilarna”. Eksperyment ten pozwolił im na praktyczne zrozumienie zjawiska kapilarności, czyli wchłaniania wody przez włókna. To doświadczenie nie tylko wzbogaciło wiedzę uczniów na temat właściwości wody, ale także zainspirowało ich do dalszych badań nad zjawiskami fizycznymi związanymi z tym cennym surowcem.