Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to coroczne święto, które obchodzone jest 21 lutego. Zostało ono ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 roku. Dzień Języka Ojczystego ma za zadanie podkreślić bogactwo różnorodności językowej świata, a także zwrócić uwagę uwagę na liczbę języków zagrożonych i ginących.
Nasza szkoła również włączyła sie w obchody tego święta. W tym roku na uczniów klas I-III czekały różne atrakcje – gry i zabawy językowe. W programie były: kalambury, wykreślanki, rebusy, labirynty, potyczki z błędami językowymi oraz zabawy ze związkami frazeologicznymi. Dzieci z zapałem rozwiązywały zadania na portalach eduelo i wordwall. Wiele wrażeń dostarczyło „biegające dyktando”. Na korytarzu pojawiła się też gazetka z łamańcami językowymi- wierszykami przepełnionymi trudnymi do wyartykułowania słowami.
Klasy starsze na lekcjach języka polskiego zapoznały się z genezą tego święta, przypomniały sobie burzliwe dzieje naszej Ojczyzny, kiedy Polacy nie mogli używać języka ojczystego. Uczniowie poznali też różne ciekawostki językowe. Klasa czwarta układała ortograficzne puzzle i polonistyczną kostkę Rubika, klasa piąta skupiła sie na frazeologii, szósta pochłonięta była grami językowymi, a klasy najstarsze tropiły błędy językowe w zdaniach. Wszystkich uczniów zainteresowały kampanie społeczne promujące język polski, a zwłaszcza piosenki śpiewane w kampanii "Język polski jest ą-ę".
Wiele zabawy było także przy poznawaniu neologizmów związanych z pandemią COVID-19. W ostatnim roku język polski wzbogacił się o 15 wyrazów, które stanowią odbicie niewesołej rzeczywistości. Pokazują nastroje społeczne, postawy Polaków wobec pandemii, nazywają elementy nowej codzienności. Oto niektóre z nich: koronaferie, koronaparty, kowidek, namordnik i koronatime. Na zakończenie uczniowie obejrzeli filmiki o grzeczności językowej po polsku.